mandag den 28. februar 2011

Cupcakes med hindbær og hvid chokolade


Ca. 12 stk
Ingredienser
100 g blødt smør
125 g sukker
1 spsk vanillesukker
2 æg
1/2 dl mælk
150 g hvedemel
2 tsk bagepulver
100 g friske eller frosne hindbær (helst friske)
100-150 g hvid chokolade


Tilberedning
Rør smør, sukker og vanillesukker blødt.
Pisk æggene i et af gangen.
Rør mælken i dejen og vend sigtet hvedemel og bagepulver i.
Skær hindbærene og den hvide chokolade i mindre stykker, tilsæt begge dele i dejen og rør det forsigtigt sammen.
Fordel dejen i muffinsforme og bag dem ved 180°C varmluft i ca. 22-25 min.
Mærk efter med en gaffel eller strikkepind om kagerne er bagt. Så længe der sidder dej på gaflen, er kagen ikke bagt færdig.
Afkøl kagerne på en bagerist.

Frosting
Som frosting anbefales vanillefrosting eller vanille/hindbær-frosting.

Tip
Uden for sæsonen kan frosne bær anvendes, men husk at trykke alt væden ud af dem. I stedet for hindbær kan også brombær eller blåbær anvendes eller en blanding af flere forskellige bær.

2 kommentarer:

  1. Den bliver afprøvet i weekenden :)

    SvarSlet
  2. Jeg har lige lavet dem, de blev helt grønne... Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg gjorde forkert!:-( den smager heller ikke så godt-.- men jeg er også dårlig til at bage, jeg er sikker på at andres vil smage bedre!!:-D

    SvarSlet